★★★★ NRC: 'Holland Opera komt met een Engelstalige versie van hun succesnummer ‘Blauwbaard’, inclusief een paar aardige popverrassingen. De stem van sopraan Elisabeth Hetherington als de gedoemde bruid Judith laat alle vezels in je lichaam meetrillen.Haar slotaria ‘Death is so black’ doet denken aan de beroemde sterfscene uit Purcells Dido and Aeneas'
'Het zou zonde zijn wanneer vernieuwende voorstellingen als deze Bluebeard – die duidelijk een jong publiek voor opera kunnen winnen – straks ontbreken, omdat de landelijk cultuurfondsen Holland Opera wel waarderen, maar vanaf volgend jaar niet meer subsidiëren'
lees HIER de hele recensie van NRC
★★★★ Volkskrant: 'Bluebeard van Holland Opera opent wervelend met een popconcert. Knap hoe de cast en de band moeiteloos switchen tussen de contrasterende muziekstijlen, van oorstrelende lyriek naar classic rock naar de vlotte, komische duetten. Dreigende strijkers schroeven de spanning op.
Regisseur en librettist Joke Hoolboom heeft in het einde een duidelijk thema verwerkt: solidariteit onder vrouwen tegen geweld gericht op vrouwen. Judith overleeft dankzij haar zus en haar voorgangers, die Bluebeard doden. Toch treurt ze om hem. In de aangrijpende slotaria lijkt Hetheringtons stem de tijd stil te zetten'
lees HIER de hele recensie in de Volkskrant.
Theaterkrant: 'Visueel is Bluebeard net zo indrukwekkend als muzikaal. Het imposante decor draait en rookt, en zo zijn er meer spectaculaire elementen. De zeven danseressen van DOX dwalen als geesten door het huis. Hun constante aanwezigheid zorgt voor een grimmige sfeer die je de hele voorstelling vasthoudt. Het contrast van de horrorelementen met de rock ’n roll en de komische roadies van Bluebeard zorgt ervoor dat Bluebeard gedurende de anderhalf uur blijft vermaken'
lees HIER de hele recensie van de Theaterkrant
★★★★ Theatermagazine Scenes: 'Er is veel te zien in Bluebeard. Aantrekkelijk zijn de dode vrouwen, verbeeld door danseressen van DOX in een flitsende choreografie van Melvin Fraenk. Tenorzanger Niek Idelenburg is in goede vorm in zijn rol als Bluebeard. Met groot gemak wisselt hij pure popmelodieën af met meer klassiek georiënteerde passages. In de apotheose krijgt de rol van Judith fraaie nuances. Dat moet je vooral zelf gaan zien in dit avontuurlijke spektakel.'
'Holland Opera maakt al jarenlang opera’s voor de jeugd en eens per jaar een grote locatievoorstelling. Kenmerkend is hun vernieuwende karakter. Klassiekers worden grondig bewerkt maar vooral munt het gezelschap uit in originele eigen producties die helemaal nieuw gemaakt zijn