Theaterkrant:
'In de aangrijpende opera Dwaalhuis maakt Holland Opera dementie en de wanhoop van een partner pijnlijk invoelbaar, zonder ook maar een moment in goedkoop effectbejag te vervallen.
De muziek van Idelenburg spiegelt bij dit alles de emoties: woeste en repeterende soloklanken worden gecontrasteerd met meer lyrische passages als de man (piano) en vrouw (trompet) samen spelen, ondersteund door de bandopname van strijkkwintet FUSE'
Theaterblad Scènes:
'Met het verglijden van tijd vervagen onze herinneringen, maar muziek neemt in ons menselijk geheugen een bijzondere plaats in. Dat is het vertrekpunt van Dwaalhuis van Holland Opera.
Joke Hoolboom regisseerde behendig de vele bewegingen van de spelers, maar ook die in het door de animaties van Mehdi Assem steeds veranderende decor van Douwe Hibma met mooie schaduwen op de grote draaideuren. Je komt soms ogen tekort in deze technisch verfijnde productie' Lees hier de hele recensie
de Nieuwe Muze:
'Via een passende enscenering, soms ook met smaakvolle humor ontvouwt deze kameropera zich tot een juweel.
Zoals meestal bij Holland Opera overtuigen de solisten in hun rollen. Ook de instrumenten vervullen hun rollen met verve. Zo levert de piano regelmatig commentaar op de woorden van de trompettiste. Verlangend of soms berustend, dan weer met dalende overmatige kwarten, het interval dat traditioneel krachten symboliseert die het gelukkig samenzijn van mensen tegenwerken of zelfs snel ‘geramde’ zesendertigste noten die de onmachtige woede verklanken. Bovenal werkt de afwisseling zang en trompetspel goed en zelfs soms zo melancholisch dat Chet Baker op een wolkje langs lijkt te drijven'. Lees hier de hele recensie.